Flyttstädning i Stockholm
Flyttstädning Stockholm - Så fungerar det hos oss
Vi erbjuder professionell flyttstädning med kvalitetsgaranti. Vid lägenhetsbyte avlastar vi dig från städansvaret och garanterar en förstklassig städning gentemot inflyttande part.
Varje bostad är helt unik och vi på Karavan Point anpassar oss alltid utifrån just ditt hems förutsättningar. Vi erbjuder professionell städhjälp för såväl stora som små hushåll. Tveka inte på att kontakta oss om du har frågor kring flyttstädning med oss!
Flyttstädning med fokus på kvalitet
Karavan Point Nordic följer etablerade branschstandarder och kvalitetsnormer vilket gör att vi kan säkerställa att alla våra städuppdrag utförs med högsta möjliga kvalitet. Med vår erfarenhet har vi med tiden utvecklat värdefull kunskap och färdigheter som gör oss ännnu mer effektiva i att hantera all typ av flyttstädning. Vi är duktiga på att snabbt kalkylera personalstyrka och utrustning för varje städuppdrag vilket gör att vi kan leverera en kvalitativ städning till dig som kund. Vi är även måna om att hålla oss till precis det vi avtalet för att du som kund ska slippa flera vändor i en redan tidskritisk process som en flytt ofta är. Vi tar oss an flyttstädning av både lägenheter, kontorslokaler och villor - oavsett storlek eller komplexitet, så sätter vi ihop ett städteam som fixar jobbet!
Slipp krångel med vår nöjdhetsgaranti
Från första kontakt till avslutande besiktning, strävar vi efter att göra din upplevelse med oss så smidig som möjligt. Vi erbjuder alltid en detaljerad genomgång tillsammans med dig för att säkerställa högsta kvalitet på vårt arbete. Med vår nöjdhetsgaranti, om något mot förmodan inte skulle möta dina förväntningar - åtgärdar vi det alltid direkt! En grundlig flyttstädning hos oss innebär mer än bara dammsugning och avtorkning av ytor. Vi inkluderar allt från noggrann fönsterputsning, till djuprengöring av skåp och garderober samt avkalkning av badrum. Vi ser till att inga områden glömms - nedan hittar du en tydlig överblick av vår checklista för flyttstädning.
Här bokar du enkelt din flyttstädning i Stockholm
Notera att detta är en bokningsförfrågan och att vi bekräftar alla bokningar inom 24h.
Har vi fullt önskat datum kommer vi att kontakta dig för att föreslå en annan tid!
DETTA INGÅR I vår FlyttSTÄDNING
Vi utgår från denna checklista och anpassar den efter dina behov. Detta gör att vi håller en kontinuerlig hög kvalitet.
-
Kök
✓ Spis och ugn rengörs
✓ Fläkt och tillhörande filter rengörs
✓ Kyl och frys rengörs
✓ Diskmaskin rengörs
✓ Skåp och luckor rengörs in- & utvändigt
✓ Lister och övriga snickerier torkas av
✓ Mikrougn rengörs
✓ Väggar avdammas
✓ Ventiler rengörs, även invändigt
✓ Kåpa till lysarmaturer tas ner och rengörs
✓ Golv dammsugs och torkas
✓ Samtliga fönster putsas
* Beställaren ansvarar för att lock till golvbrunnar går att ta bort samt att vitvaror, maskiner och annan utrustning har dragits fram för rengöring bakom. -
Badrum
✓ Allt sanitetsporslin rengörs
✓ Badkar rengörs
✓ Väggar/kakel rengörs
✓ Duschkabin rengörs
✓ Alla skåp rengörs
✓ Ventiler rengörs
✓ Golv dammsugs och torkas
✓ Golvbrunnar rengörs
✓ Samtliga fönster putsas
*Beställaren ansvarar för att lock till golvbrunnar går att ta bort samt att maskiner och annan utrustning har dragits fram för rengöring bakom. Även eventuella badkarsfronter skall hängas av.
-
Rum
✓ Väggar dammas
✓ Lister och övriga snickerier torkas av
✓ Element rengörs
✓ Dörrar rengörs
✓ Fönster putsas på alla sidor
✓ Garderober torkas ur
✓ Golv dammsugs och torkas
✓ Samtliga fönster putsas
-
Övrigt
✓ Källare/förrådsutrymmen sopas ur
✓ Inredd källare städas som vanligt
-
Tvättstuga
✓ Tvättmaskin rengörs in- & utvändigt
✓ Torktumlare rengörs in- & utvändigt
✓ Torkskåp rengörs in- & utvändigt
✓ Väggar och tak dammas av
✓ Golv dammsugs och torkas
✓ Golvbrunnar rengörs
✓ Samtliga fönster putsas
* Säljaren ansvarar för att lock till golvbrunnar går att ta bort samt att vitvaror, maskiner och annan utrustning går att skjuta fram för rengöring. Även eventuella badkarsfronter skall hängas av. -
Garanti
Köparen besiktar städningen och om det ej blir godkänt kan du vara trygg i att vi justerar felen och ev missar; Allt för att du som kund ska känna dej trygg i ditt köp.
Bra att veta
Här är vanliga frågor som våra kunder ställer innan de anlitar oss för flyttstädning.
-
Hur bokar jag?
Du bokar genom formuläret ovan. När bokningen är bekräftad och planerad hos oss kommer du att få en bekräftelse på email.
-
Kvalitetsgaranti
Vi använder oss av en 14-dagars garanti, vilket innebär att vi erbjuder oss att inom 14 dagar åtgärda påvisade fel och brister. Bristerna ska vara i relation till vad som har överenskommits enligt checklista och vad som anses som praxis vid utförande av flyttstädning.
-
Larm
Det är inga problem om du har ett larm. Vi lägger in informationen kring den i din kundprofil så att städpersonalen enkelt kan larma av och på.
-
Försäkring
Vi är har en skadeförsäkring som täcker skador upp till 10 miljoner kr.
-
Fönsterputs
Fönsterputs ingår i våra flyttstädningar.
-
Skattereduktion
Tjänsten ger rätt till skattereduktion. Det innebär att den är en hushållsnära tjänst (RUT) och att du som kund bara betalar 50 procent av arbetskostnaden. Skattereduktionen administreras av oss på Ren & Fino när du får fakturan, allt för att göra det enkelt för dig.
För mer information kring skattereduktion vänligen se Skatteverkets hemsida.
-
Väntetid & Försening
Om vår personal måste vänta mer än 15 min debiteras varje påbörjad 30 min med 175 kr.
I de fall som väntetiden överskrider 60 min avslutas uppdraget och full betalning föreligger. -
Städprodukter
Vi ansvarar för att ta med de städprodukter som behövs för uppdraget och använder miljövänliga produkter i den absolut högsta mån det går.
-
Ombokning
Då vi har engagerat en städare hos dig som kund och därmed förbundit oss gentemot städaren att i enlighet med gällande kollektivavtal utbetala ersättning för de i avtalet bestämda städtillfällena medför det att vi är tvungen att debitera för alla enstaka städtillfällen som inte har avbokats tidigare än 48 timmar innan aktuellt städtillfälle.
-
Avbokning
Avbokningar kan göra via ditt kundkonto eller skriftligen genom att skicka oss ett email eller brev. Avbokningar kan göras fram till 48 timmar innan aktuellt städtillfälle.
-
Nycklar
Nycklar lämnas på vårt kontor senast dagen innan utförandet eller vidi bostaden. Var noga med att komma i tid då väntetid debiteras efter 15 min väntan.
-
Städutrusting
Vi tar med all städutrustning och produkter som behövs för utförandet. Vi använder miljövänliga produkter i största mån det går.
FÅ EN KOSTNADSFRI OFFERT INOM 24 H
Beskriv ditt behov så återkommer vi med en offert inom 24 timmar. Att boka en offert är helt kostnadsfritt och utan förpliktelser.